Ime KVADART nasatalo je kao rezultat saradnje Radomira Vukovića i Nenada Novakova.početkom 1989. godine, od kada i potiču prva razmišljanja o pokretanju jednog časopisa. Prilikom registracije znaka u Autorskoj agenciji dato je i objašnjenje u kome se kaže da je boja logotipa KVADART crna, i da je to veza sa Crnim kvadratom Kazimira Maljeviča ali i da kvadrat ima četiri strane što su i četiri strane sveta ali i srpsko četvoroznačje.

Radomir Vuković (1944, Beograd) je po obrazovanju arhitekt a po profesionalnom opredeljenju – grafički dizajner. Posle nagrada, priznanja i raznih društvenih funkcija on je početkom devedesetih godina prošlog veka mislio da je to pravo vreme za jedan novi medijski pristup promociji primenjenih umetnosti. Polovinom 1993. godine on se udružeje sa Dušanom Aranđelović (1939 – 2003) i oni izdaju prvi broj časopisa KLVADART. Produkciju je uradila agencije SPECTRA a časopis je realizovan u štampariji ASTRODIZAJN koja se pojavljuje u formi suizdavača.

Posle oduševljenja i zaprepašćenja javnosti, da je tako nešto moguće u našoj sredini i u tim vremenima, dolazi do nesuglasica koje se rešavaju mirnim putem. Preuzimajući časopis R.Vuković ispod imena KVADART upisuje slogan DIZAJN*UMETNOST XX VEKA čeme se opredeljuje oko mesta i uloge ovog fenomena. Druga ne manje važna stvar jeste odluka da se u časopis objavljuju radovi samo naših autora. U tim vremenim pojam „naši“ ima drugo značenje, baš kao i danas. Objavljeni su separati o našim dizanerima u Parizu, Njujorku, Budimpešti.

Ubrzo posle toga R.Vuković registruje svoje preduzeće GRAS a za mesto art direkota.angažuje mladog dizajnera Jovana Jelovca koji radi sledeća tri broja. Svojim agresivnim grafičkim rešenjima on vodi časopis u pravcu dolazeće generacije čije radove predstavlja na stranicama časopisa. Ove brojeve radi štamparija PUBLIKUM po realnim tržišnim uslovima. Časopis postaje poznat a njegovi akteri dobijaju društvene nagrade i magrade na specijalizovanim sajmovima.

Sledećih pet brojeva produkciono je realizovano u agneciji ADASTRA. Bio je očajnički pokušaj da se kroz najrazličitije forme kompenzacije uradi svaki sledeći broj. Štampa broja šest realizovana je četiri štamparije koje su to uradili u formi donacije. To je bio prelomni trenutak kada je časopis logično trebao da se ugasi kao i sve drugo što se tih godina gasilo na ovim prostorima.

A onda, niodkuda, 1998. godine, kada se pripremao broj 7, pojavio se Geza Daniel, vlasnik male štamparije DANIEL PRINT iz Novog Sada i ponudio svoje grafičke usluge. Zahvaljujući tim divnim ljudima koji su od tog trenutka preuzeli stručan nadzor nad štampom časopisa, KVADART je izlazio u mogućem tempu sve do aprila 2006. godine. Oni su svoje usluge naplaćivali i kompenzacijom, i na poček i na lepe oči.

KVADART broj 11 izlazi 2000. godine i tada se ispod logotipa ispisuje novi slogan DIZAJN * KOMUNIKACIJA XXI VEKA. Časopis se radi u novim redakcijskim prostorima, kupuje se oprema, R. Vuković preuzima poslove Art direktora, angažuje se profesionalni dizajner, uvećava se broj ljudi koji pišu za časopis. Broj oglasa postaje veći. Pretplata i distribucija se stabilizuju. Priloge u časopisu pišu kompetentni autori, u radu redakcije učestvuju vrhunski fotografi.

U cilju prezentacije časopisa realizovane su promocije časopisa po našim gradovima. Od 1996. godine Glavni urednik je predstavio KVADART u Beogradu, Valjevu, Novom Sadu, Zaječaru, Leskovcu, Zrenjaninu, Banja Luci, Podgorici, Kikindi, Nišu, Vranju, Gornjem Milanovcu, a četrnaesti broj časopisa predstavio je dizajnere Republike Srpske. Od ovog broja ukidaju se rezimea na engleskom jeziku. Okrećemo se sebi. Naslovne strane časopisa po pozivu rade naši najpoznatiji dizajneri. Po prvi put na ovim prostorima objavlju se naslovne strane svih kataloga Oktobarskog salona i Majske izložbe sa podacima o autorima, kao i spisak nagrađenih dizajnera od strane Privredne komore Beograda. Autoritet časopisa postaje izuzetan tako da su objavljene tri godišnje liste najboljih stvaralaca po raznim kreativnim kategorijama. KVADART broj 20 se radi kao štamparski eksperiment. Realizuje se na osam različitih mesta u skoro svim tehnikama štampe. Od blinddruka i ručnog pečata, preko sito, ravne i duboke štampe... Časopis dobija stručnu podršku, ali i od Ministrastva za kulturu kao i Narodne biblioteke Srbije. U tri broja časopisa svoje štampane priloge daje i Zavod za izradu novčanica. Najinteresantniji je onaj sa demo novčanicom od 2005 dinara. Arhiva časopisa postaje značajan faktor u uređivačkoj strategiji. Kao posledica toga R.Vuković uspeva da prikupi i objavi trotomno delo ZNAKOVITO (alfabeti, piktogrami, logotipi) koje 2002. godine dobija prestižno priznanje Pavle Vasić za izdavački poduhvat godine. Časopis dobija i prvu međunarodnu nagradu. 2002. godine KVADART broj 19 u Poljskoj dobija nagradu CHIMERA za sveobuhvatni dizajn.

03.marta 2006. godine posle povratka iz Novog Sada gde je nosio materijal u štampu, R.Vuković doživljava tešku saobraćajnu nesreću. KVADART 27 izašao je aprila 2006 i to je kraj jedne velike Odiseje koja je na sreću iza sebe ostavila neizbrisiv trag.